Anasayfa       İletişim                            
 


Egzersiz ile rahatlayın
Adet öncesi dönemde başlayan ve adet dönemi sonuna kadar devam eden fiziksel ve ruhsal değişimlerden ne kadar az etkilenirsek o kadar rahat bir adet süreci geçirebiliriz. Uzmanlar, sinir, stres, şişkinlik, cilt değişimleri, bel ve kasık ağrıları, duygusallık gibi kişiyi rahatsız eden sendrom döneminin "mutluluk hormonu" oluşumuna yol açan sporla daha rahat atlatılabileceğini söylüyorlar.

Egzersiz, sağlıklı yaşamı daha kaliteli hale getirmenin dışında vucutun endorfin (mutluluk hormonu) salgılamasını sağlar. Özel günlerde yapılan egzersiz ise kadınların kendilerine daha fazla güven duymasına ve ağrılarının azalmasına yardımcı olur. Her ne kadar adet döneminde yapılan egzersizlerin zararlı olduğuna dair bir inanış olsa da bu tamamen yanlıştır, aksine bu dönemi ağrılı geçiren kişilerin egzersiz yaptıklarında ağrı şikayetlerinin belirgin oranda azaldığı saptanmıştır.
Adet dönemi öncesinde ve adet döneminde günlük yürüyüşler ağrılarınızın hafiflemesine yardımcı olacaktır.



  Arkadaşıma Gönder   Yazdır   Önceki sayfa

Ana Sayfa Ürünler Kadın Sağlığı Eğlence Özel Gün Takvimi Çağla Kubat Üyelik SSS İletişim

 LKER 2008 2008        Kullanım Koşulları    Gizlilik Bildirimi    Site Haritası