Anasayfa       İletişim                            
 


Egzersiz ile rahatlayın Neler yemeliyiz / içmeliyiz ? Özel gün dostu çikolata Adet döneminde temizlik

Adet Dönemine İlişkin Rozi Önerileri
Adet dönemi öncesi ya da sırasında karşılaştığımız olumsuz durumlardan en az etkilenmek icin neler yapabileceğimize ilişkin genel bilgileri bu bölümde sizlerle paylaşıyoruz.

Gerginlik ve Stres
Adet öncesi dönem, gerginlik ve stres açısından yoğundur. Kişinin sinirli olması, hijyenik açıdan temiz olmadığını hissetmesi gerginlik yaratır. Adet öncesinde gerilimle beraber hormonal nedenlerle fazla kanaması olanlarda halsizlik ve çabuk yorulma gibi şikayetler görülür. Bayanlardaki bu sendromun sebebi olarak da Mineral yetersizliği (magnezyum, çinko), vitamin yetersizliği (A, B vitaminleri), hormonal dengesizlik (progesteron yetmezliği), vücutta aşırı sıvı tutulumu, prostaglandin ve nörotransmitter dengesizliği ve psikosomatik nedenler gösterilmektedir. Bu yüzden regl döneminde et, karaciğer, balık, yağlı tohumlar (fındık, yerfıstığı, badem ve ceviz), yumurta, süt, kurubaklagiller, yeşil yapraklı sebzeler ve kuru meyvelerin tüketimini artırmalısınız. Ayrıca meditasyon, gibi gevşeme yöntem ve teknikleri bu dönemde oldukça faydalıdır. Bunun dışında kişinin yaşamından stresi uzaklaştırmak için bilinçli ve istekli olması de önemlidir.

Vücudun Su Tutması ve Karın Şişkinliği
Regl dönemi öncesi vücutta oluşan değişiklikler nedeni ile vücut su tutar. Vücutta tutulan su miktarını azaltmak ve rahatsızlığa engel olmak için beslenme de bazı faktörlere dikkat etmek gerekir. Vücutta rahatsızlık yaratan şişkinlik hissinin önüne geçmek için yeterli miktarda su içmek önemlidir. Yeterli miktarda içilen su, vücutta su dengesini sağlayarak şişkinliğin önüne geçer. Çay, kahve ve asitli içecekler gibi kafein içeriği yüksek içeceklerin tüketiminde aşırıya kaçılmaması önemlidir. Maydanoz ve kekik vücutta tutulan fazla suyun atılmasında etkili besinler olduklarından dolayı, bu dönemde salatalarda sıklıkla tercih edilebilir.

Karın şişkinliğinde tüketilen tuz miktarı etkili olabilir. Çünkü tuz vücuttaki suyu tutar. Bunun için günlük tuz miktarınızı belirleyin ve bu miktarın üstüne çıkmayın. Yemeklere özellikle tadına bakmadan ekstra tuz atmaktan kaçının. Asitli içeceklerden kaçının ve bol bol su tüketin. Su vücudumuzun en temel ihtiyacıdır. Fazla su içtiğinizde şişkinliğin daha da artacağı gibi bir düşünceye kapılmayın, fazla olan su idrar yolu ile vücuttan atılacaktır.

Gögüs ve Bel Bölgesindeki Ağrılar
Adet döneminde yaşanılan diğer sorunlardan birisi de bel ağrısı ve hassaslaşan göğüslerimizdir. Bu durumu yoğun yaşayanlardansanız ilk olarak bilinçli bir şekilde beslenme yolunu seçin. Beslenmenizde kızartma, kavurma vb. yağ içeriği yüksek besinlerden uzak durarak ilk adımı atabilirsiniz.



  Arkadaşıma Gönder   Yazdır   Önceki sayfa

Ana Sayfa Ürünler Kadın Sağlığı Eğlence Özel Gün Takvimi Çağla Kubat Üyelik SSS İletişim

 LKER 2008 2008        Kullanım Koşulları    Gizlilik Bildirimi    Site Haritası